Кафедра філософії та педагогіки

Завідувач кафедри філософії та педагогіки,
доктор педагогічних наук, доцент
Смолінська Олеся Євгенівна
Калькулятор расчета пеноблоков смотрите на этом ресурсе
Все о каркасном доме можно найти здесь http://stroidom-shop.ru
Как снять комнату в коммунальной квартире смотрите тут comintour.net

Людина не може нічого навчити iншy людину.
Вона може тільки допомогти 
знайти їй правду у власному серці.

Августин Аврелій

30 березня 2017 р. в аудиторії № 8 відбувся міжфакультетський Круглий стіл «Цінності в житті людини» для студентів I курсу факультетів: ветеринарної медицини, ветеринарної гігієни, екології та права і біолого-технологічного. Його провели викладачі кафедри філософії та педагогіки, зокрема, доценти Олег Огірко, Олексій Халецький, асистент Ольга Голубовська і студент 1 курсу ФВМ Віталій Чабан.

На Круглому столі виступив гість університету – доктор морального богослов’я Люблінського католицького університету Петро Темник, який представив нашим студентам виклад проблем сучасної християнської аксіології.

Кожна людина живе цінностями, але важливо усвідомити, якими саме та наскільки вони відповідають тим, за якими ми організовуємо своє життя. Це і допомога іншим, діяння для добра групи людей, альтруїзм, безкорисливість. Філософи стверджують, що цінність є сама в собі та ні від чого не залежна. Соціологи – що цінності – рушії мотивації. Психологи – що цінність –  це стале відчуття того, що сенс життя є індивідуальним та суспільно більш вагомим, ніж інші життєві цілі. Педагоги – що цінність – тонкий інструмент виховання, але насамперед – самовиховання.

Цінність – знання, яке здобуваємо протягом всього життя і яке допомагає приймати правильні рішення морально-етичного ґатунку. Цінності поділяються на: абсолютні (доброта, любов, правда, справедливість, гідність, свобода, чесність) – вони є своєрідним колом, радіус якого прямує до безконечності самовдосконалення; національні (патріотизм, національна гідність, державотворчі прагнення, історична пам’ять, змагання до єдності); громадянські (права і свободи, обов’язки, соціальна гармонія, повага до закону); сімейно-родинні (подружня вірність, турбота про дітей, стосунки у сім’ї, пам’ять про предків); особисті (совість, честь, гідність) цінностей. Людська особа може бути носієм також і релігійно-духовних (святість, особиста віра, прагнення до досконалості), інтелектуальних (проникливість, розсудливість, інтуїція),  моральних (доброта, милосердя, чистота,  лагідність), естетичних (краса, смак), вітальних (жвавість, енергійність, підприємливість) та інших цінностей. Саме тому цінності є мірилом багатства внутрішнього життя людини, його повноти й різноманітності, своєрідним «запобіжником», що оберігає цілісність особистості, її красу, силу та індивідуальну неповторність.

Змістовні та цікаві доповіді, присвячені проблемі цінностей у вченні австрійського психолога й філософа Віктора Франкла, розумінню цінності життя у духовно-моральній спадщині святої матері Терези з Калькутти, зробили студенти факультету ветеринарної медицини: Чабан Віталій, Шипер Соломія, Базарна Марія, Рибалка Сабіна, Хоменко Олена. Мирончук Віталій присвятив увагу розумінню сімейних цінностей, а найкращу доповідь про національні цінності зробила студентка Каракоша Анна. Студентка факультету ветеринарної гігієни, екології та права Мосевич Соломія присвятила увагу розумінню любові як найвищої цінності, що викликало жваву дискусію серед студентів та викладачів, а студент цього факультету Обух Василь розповів про любов як цінність у спадщині блаженного Августина Аврелія. Оригінальні доповіді про значення цінностей в житті людини зробили студенти біолого-технологічного факультету: Кузьма Оксана, Стрекалова Анастасія, Петрук Катерина, Лялюк Софія і Твердушко Уляна. Із цікавістю студенти оглянули мультимедійну презентацію, яку підготувала асистент Ольга Голубовська. 

Підсумовуючи результати Круглого столу, всі учасники відзначили належну якість доповідей, студентську активність. Проведений захід ще раз підтвердив актуальність слів Плутарха: «Учень (студент) – це не посудина, яку потрібно наповнити, а факел, який треба запалити, а запалити факел може лише той, хто сам горить».

load page 0.066538 second, load CPU 0.07