EN   UA

Logo

 КАФЕДРА ФІЛОСОФІЇ ТА ПЕДАГОГІКИ

 

Завідувач кафедри, доктор педагогічних наук, професор Смолінська Олеся Євгенівна


Телефон кафедри: (032) 239-26-46 
Адреса кафедри: 3-й поверх адміністративного корпусу, вул. Пекарська, 50 
E-mail: philosophy@lvet.edu.ua 

  

1 якість

Якості освітнього процесу притаманні чимало вимірів, серед яких і внутрішній імпульс позитивних змін, і зовнішня атмосфера сприяння саме тим змінам, що покликані створити кращий модус діяльності. В будь-якому разі, зараз ключовою рисою якісно-позитивних трансформацій є невпинність руху до них. Саме це забезпечує сталість розвитку.

Детальніше: Аналітика і хронологія вдосконалення освітньої програми «Освітні, педагогічні науки» - 2022 рік

5 грудня 2022 року відбулася зустріч внутрішніх стейкхолдерів, членів робочої групи, здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки» із гарантом ОП проф. Олесею Смолінською.

Детальніше: Удосконалення якості освітньо-професійної програми «Освітні, педагогічні науки»

1У рамках відзначення 300-річчя від дня народження українського філософа, поета, педагога, просвітителя-гуманіста 2 та 5 грудня 2022 р. в режимі онлайн відбувся дводенний Всеукраїнський науковий семінар «Григорій Сковорода – славетний український філософ та педагог».

Організатори семінару:
- Львівський національний університет ветеринарної медицини та біотехнологій імені Степана Ґжицького,
- Житомирський державний університет імені Івана Франка,
- Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія,
- Комунальний заклад Львівської обласної ради «Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти»,
- Науково-дослідний центр аналітики суспільно-гуманітарної сфери ТНПУ імені Володимира Гнатюка,
- Відкритий постійнодіючий науково-методичний семінар «Ініціатива якості освітніх програм».

Детальніше: Григорій Сковорода: «Довго сам навчайся, якщо хочеш навчати інших»

Здобувачі другого (магістерського) рівня спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки» проходили магістерську практику з 10.10 до 19.11.2022 року. Такий вид практичного навчання передбачає працю здобувачів на кафедрах нашого університету в якості асистентів викладачів. Розподіл відбувався згідно з попередніми спеціальностями, з урахуванням побажань магістрантів щодо місця проходження практики і тематики кваліфікаційної роботи, завдань досліджень.

Детальніше: Звітна конференція магістерської практики

21 листопада 2022 року в рамках відкритого постійнодіючого науково-методичного семінару «Ініціатива якості освітніх програм» відбулася відкрита лекція доктора психологічних наук керівника секції психології кафедри психології, політології та соціокультурних технологій Сумського державного університету Ганни Улунової «Перша психологічна допомога при бойовому стресі».
Позитивні та негативні реакції на бойовий стрес, психоедукація як пояснення, донесення до людей необхідної інформації за принципом «попереджений, отже озброєний».

Детальніше: Перша психологічна допомога при бойовому стресі

01

До Всесвітнього Дня Філософії 17 листопада 2022 р. на кафедрі філософії та педагогіки відбувся Круглий стіл-дискусія “Україна: Дух Свободи і рашизм” (обговорення публікації Михайла Брайчевського “Приєднання чи возз’єднання?: критичні зауваги з приводу однієї концепції”).

Детальніше: Григорій Сковорода: «Що є свобода? Добро в ній якеє? Кажуть, неначе воно золотеє?»

1

Якість освітніх програм – той-таки легендарний Ескалібур, здатний перемогти чи не всі проблеми оновлення змісту вищої освіти, подолати розірваність освіти і практики, об’єднати науку, освіту й професійну діяльність. Однак, він і досі стримить із каменя…
Мабуть, не зовсім випадково всім, причетним до української вищої освіти, тим, хто справді вболіває за її долю, на думку спадає саме давня лицарська легенда. Хто б узявся і витяг чарівного меча? Хто б узявся і вирішив скаменілу проблему її якості, отже, й життєздатності?

Детальніше: Відкритий постійнодіючий науково-методичний семінар «Ініціатива якості освітніх програм»

Феномен психологічного благополуччя притаманний емоційному здоров’ю людини і служить для покращення загального функціонування організму. Позитивне психологічне благополуччя – це відчуття щастя та добре самопочуття. Люди з психологічним відчуттям благополуччя почуваються щасливими та задоволеними життям.

Чому це важливо?

Дослідження показали, що люди з високим психологічним благополуччям більш імовірно житимуть здоровіше та довше. Вони також будуть насолоджуватися кращою якістю життя. Психологічне благополуччя також пов’язане з меншою кількістю соціальних проблем. Наприклад, дослідження показали, що люди з піднесеним психологічним станом менш схильні займатися злочинною діяльністю або зловживати наркотиками та алкоголем.

Детальніше: Психологічне благополуччя: шлях до щастя (до Всесвітнього дня психічного здоров’я)

У нашому університеті з 2020 року діє «Положення про порядок визнання результатів навчання, отриманих у неформальній та/або інформальній освіті». Кому ж, як не здобувачам педагогічної освіти було стати першопрохідцями, спробувавши на собі запуск механізму визнання результатів неформальної освіти. Перш за все, спільно із гарантом, професором Олесею Смолінською, магістранти проаналізували й обрали надані в інформаційних ресурсах рекомендації дистанційних курсів. Дійшли згоди про те, що вона, як викладач «Педагогічної майстерності викладача», зарахує пройдений освітній курс як один кредит самостійної роботи цієї вибіркової компоненти. Влітку магістранти (разом, але не синхронно, із гарантом) успішно пройшли навчання, отримавши сертифікати.

Детальніше: Разом із Prometheus, або першими йдемо незвіданими стежками

Той, хто припиняє вчитись, є старим і в 20, і у 80 років.
Той, хто постійно вчиться, залишається молодим.
Найчудовішою річчю в житті є вічна молодість думки.
Генрі Форд

Старший викладач кафедри філософії та педагогіки, кандидат психологічних наук Іван Матієшин з 6 червня 2022 року проходить дистанційне стажування у Collegium Civitas (м. Варшава). Тема стажування – «Інтернаціоналізація освіти. Нові та інноваційні методи навчання. Впровадження міжнародних освітніх проєктів у фінансовій перспективі ЄС».

Детальніше: Результати стажування – у практику викладання

Навчальна практика із «Сучасних технологій викладання» у магістрантів «Освітніх, педагогічних наук» відбувалася в умовах дистанційного навчання. Для проведення підсумкової конференції було обрано нетрадиційну форму – фінальний етап втілення проєкту «Сучасна педагогіка: персоналії».

Детальніше: Презентація книги Григорія Васяновича «Інклюзія персоналістична» (захист навчальної практики...