Літо у викладачів: час навчатися
Гаряче літо після гарячих весни й зими… Складний час для всіх. Але й час подивитися вперед, у майбутнє, недарма ж педагог – це людина з майбутнього, яка приходить до сучасників, аби підготувати їх, зробити це майбутнє таким, яким воно мало би бути. Яким же? Насправді, в першу чергу, таким, що настане, але це не залежить від педагога. Від кого? Кожен сам відповість собі на це питання. Ще яким повинне бути майбутнє?
Можливо, варто було б його якось модно назвати… happy-, smart-майбутнє, може, ще якось. Якби була змога коментувати цей допис, вартувало б організувати брейнстормінг («мозковий штурм»). Але ні, то й ні. В будь-якому разі, віримо і що прийдешній день настане, і що це не буде пора невігласів та псевдоекспертів (зверніть увагу, як їх поменшало). Щоб усе вдалося саме так, інтелектуально, розумно, продумано, потрібно вчитися. А щоби було кому й чого навчати, викладачі кафедри філософії та педагогіки взялися за підвищення своєї кваліфікації.
Старший викладач кафедри кандидат психологічних наук Іван Матієшин успішно завершив стажування в Collegium Civitas (м. Варшава, Республіка Польща). Тема підвищення кваліфікації – «Інтернаціоналізація освіти. Нові та інноваційні методи навчання. Впровадження міжнародних освітніх проєктів у фінансовій перспективі ЄС». Іван Васильович вже почасти ділився набутим досвідом з магістрантами ОП «Освітні, педагогічні науки» (ми вже повідомляли про це в статті «Результати стажування – у практику викладання»).
Старший викладач кафедри філософії та педагогіки Тетяна Купчак теж завершила стажування в Державній установі «Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти» (м. Київ), спільно з якою 27–28 листопада 2019 року ми провели Всеукраїнський форум «Сучасні технології соціокультурної діяльності», для участі в якому з’їхалися представники ЗВО з Харкова, Полтави, Києва, Умані, Кам’янця-Подільського, Івано-Франківська, Рівненської, Запорізької, Кіровоградської, Херсонської, Волинської, Вінницької областей та Львівщини. Тема стажування Тетяни Зеновіївни – «Системний аналіз державної політики у галузі вищої освіти та забезпечення якості освіти». На початку навчання плануємо спільний зі здобувачами другого (магістерського) рівня вищої освіти семінар чи вебінар, де обов’язково обговоримо ключові проблеми з цього широкого кола. Та й розраховуємо на продовження співпраці з Центром.
Завідувач кафедри, професор Олеся Смолінська вирішила не пасти задніх та скористатися нагодою, наданою UGEN – платформою, що об’єднала університети й бізнес у проєкті «Uni-Biz Bridge», присвяченому розвитку soft-skills викладачів задля розвитку української освіти та формування «Університету майбутнього після перемоги». Теми щодо оновлення підходів у викладанні та комунікації зі студентами; професійного вигорання; стратегії win-win-win: студенти-роботодавці-університети; фішки утримання уваги студентів; способи ведення соцмереж університету – суперактуальні й чудово впроваджувані у канву викладання, зокрема – вибіркової дисципліни «Педагогічна майстерність викладача» для наших улюблених магістрантів.
Тренери з особистісного зростання/освітні тренери за гроші своїх клієнтів навчають їх етапам саморозвитку, коли спочатку треба вийти із зони комфорту (ми всі точно не там), далі – зона страху (без коментарів), тоді – зона пізнання/навчання (ми тут), а тоді – власне зона зростання, розвитку. Так і вийшло. У відповідь на питання: «Як відпочили?», – відповімо: «Вчилися». А відповідаючи на питання: «Як працюєте?», – відповімо: «Вчимо». І це – правильно!
Допис підготувала професор Олеся Смолінська
- Деталі
-
Опубліковано: 26 липня 2022
-
Перегляди: 484