УЧАСТЬ В ПРОЕКТІ «PHYTOLAB – PHYGITAL»
В рамках проекту «PhytoLab – phygital лабораторія для школярів, натхненних фармацією» доцент кафедри фармації та біології Мирослава Грицина прочитала лекцію з фармакогнозії на тему «Лікарські рослини та їх лікарська рослинна сировина» для слухачів Малої академії наук.
Навчальна лабораторія була організовувана викладачами Львівського національного університету імені Івана Франка: доктором філософії, доцентом кафедри органічної хімії та вчителем хімії (за сумісництвом) Миколою Тупичаком та доктором хімічних наук, доцентом кафедри органічної хімії ЛНУ імені Івана Франка та кафедри фармації та біології ЛНУВМБ імені Степана Ґжицького (за сумісництвом) Назарієм Походило.
Проект «PhytoLab – phygital лабораторія для школярів» дозволить учням розпочинати свої дослідження в домашніх умовах з використанням смартфону, а найнаполегливішим завершити їх в науковій лабораторії на сучасному обладнанні.




Мета та ідея проекту:
- Збільшити зацікавленість школярів до вивчення природничих дисциплін.
- Розвинути науково-дослідницькі компетентності у школярів.
- Сформувати інтерес до обрання професії пов'язаної з фармацією.
Переваги phygital:
1.Доступність та мобільність – смартфони забезпечують дистанційний доступ до освіти;
2.Підтримка емоційного добробуту – сприяють розвитку соціально-емоційних навичок;
3.Формування професійних навичок – здобування знання у фармацевтичній сфері;
4.Зменшення освітньої нерівності – допомагають вирівнювати можливості між сільськими та міськими учнями.
- Сприяння сталому розвитку – підтримують підготовку цифрово обізнаних фахівців.
Очікувані результати
Продукт проєкту
У результаті реалізації проєкту буде створено комплекс практичних та цифрових інструментів для залучення учнів до дослідницької діяльності в галузі природничих наук:
- Експрес-методики дослідження лікарських рослин та їх екстрактів, адаптовані для використання в польових умовах із застосуванням смартфонів.
- Електронні планери та лабораторні зошити для підтримки самостійної дослідницької роботи школярів.
- Чат-бот, що забезпечує: збір та збереження польових і лабораторних даних; зворотний зв’язок між учасниками та наставниками; підтримку комунікації упродовж усіх етапів проєкту.
- Інтерактивна карта лікарських рослин України, сформована на основі даних, зібраних учасниками проєкту.
- Інструментальні методики аналізу природної сировини, адаптовані для освітнього застосування у шкільних лабораторіях та гуртках.
Очікувані результати
Охоплення та вплив
- Онлайн-етап: планується залучити школярів з усіх регіонів України до участі в дослідницькому конкурсі.
- Офлайн-етап: 20 найвмотивованіших учасників запросять для продовження роботи в науковій лабораторії на кафедрі органічної хімії та кафедрі фармації та біології.
- Популяризація: Завдяки відкритому розповсюдженню інформації про проєкт, активному використанню соціальних мереж, освітніх платформ та медіа, планується охопити значно ширшу аудиторію, ніж безпосередні учасники. Це сприятиме популяризації природничих наук серед молоді та формуванню інтересу до STEM-освіти й наукової діяльності.

Партнери
- Кафедра органічної хімії ЛНУ ім. І. Франка
- АТ “Галичфарм”
- Кафедра фармації та біології ЛНУВМБ імені С. З. Ґжицького
- Львівська обласна Мала академія наук учнівської молоді
- Львівський фізико-математичний ліцей
- Львівська обласна бібіліотека для дітей («Code Club Ua»)
Допис підготувала Мирослава ГРИЦИНА
- Деталі
-
Опубліковано: 10 листопада 2025
-
Перегляди: 35







