Критичне мислення та медіаграмотність – наші суперсили!
- Деталі
-
Опубліковано: 30 жовтня 2024
-
Перегляди: 168
У Львівському національному університеті ветеринарної медицини та біотехнологій імені С. З. Ґжицького 17 жовтня 2024 року було проведено марафон медіаграмотності, у ході якого студенти ОП «Фармація» та викладачі кафедр філософії та педагогіки і фармації та ботаніки взяли участь у Національному тесті з медіаграмотності.
Національний тест з медіаграмотності – це один із заходів, присвячених Глобальному тижню медіаграмотності, який відзначають у всьому світі 24–31 жовтня. Національний тест із медіаграмотності вперше відбувся у 2022 році, отже, цьогоріч проводиться вже втретє, об’єднуючи українців довкола теми медіаграмотності.
Марафон організовано кафедрою філософії та педагогіки, яка уже впродовж п’яти років пропонує студентам Університету вибіркову дисципліну «Медіаграмотність».
Медіаосвіта в сучасному світі розглядається як процес розвитку особистості за допомогою і на матеріалі засобів масової комунікації (медіа). Метою медіаосвіти є формування культури взаємодії з медіа, розвиток творчих і комунікативних здібностей, а також навичок критичного мислення, щоб грамотно сприймати, інтерпретувати, а також аналізувати та оцінювати медіатексти. Цей процес ми називаємо медіаграмотністю.
Тобто медіаграмотність є і невід’ємним елементом, і кінцевим результатом медіаосвіти.
До проходження тестування були залучені студенти 2 курсу спеціальності «Фармація, промислова фармація», які цього семестру вивчають медіаграмотність. Також до тестування долучилися викладачі.
Тест складався з 25 питань і 5 тематичних блоків, серед яких: «Достовірність та вплив інформації», «Соціальні мережі», «Медіаграмотність: етична поведінка та взаємодія з контентом», «Навички фактчекінгу», «Кібербезпека». Здебільшого завдання були побудовані на прикладах, з якими користувачі соціальних мереж стикаються щодня, тож проходження тесту допоможе учасникам вирішувати подібні ситуації в реальному житті.
Національний тест з медіаграмотності реалізовується національним проєктом з медіаграмотності «Фільтр» Міністерства культури та стратегічних комунікацій за підтримки UNDP Ukraine / ПРООН в Україні та фінансування уряду Японії та проєктом з медіаграмотності і когнітивної стійкості в Україні, що реалізується Zinc Network і фінансується Урядом Великої Британії. Національний тест з медіаграмотності втілюється разом із програмою USAID Ukraine – USAID Україна «Мріємо та діємо», яка виконується IREX in Ukraine, та проєктом «Вивчай та розрізняй: інфомедійна грамотність в освіті», який втілюється IREX in Ukraine за підтримки Посольства США U.S. Embassy Kyiv Ukraine.
Сформувати критичну дистанцію щодо медіа, вміти декодувати й аналізувати медіатексти з метою їх об’єктивної оцінки – основне завдання медіаграмотності.
Допис підготувала Ольга ЯКИМОВИЧ, старший викладач кафедри філософії та педагогіки, кандидат педагогічних наук