Успішний навчальний проєкт як новий спосіб навчання
- Деталі
-
Опубліковано: 16 грудня 2024
-
Перегляди: 42
Магістранти ОПП «Освітні, педагогічні науки» 10 грудня 2024 року взяли участь у лекції з теми «Зміцнення української вищої освіти: орієнтація в революції ШІ у викладанні та навчанні» від професора Роуз Лаккін.
Проєкт цього лекторію був зреалізований Національним університетом фізичного виховання і спорту України, однак відкритий формат дав змогу долучитися 4 800 учасникам, зокрема й нашим здобувачам. Кілька слів про спікера. Професор Роуз Лаккін (Rose Luckin), доктор філософії з когнітивних та комп’ютерних наук, магістр штучного інтелекту та комп’ютерних наук, почесний професор Університетського коледжу Лондона, Великобританія (Professor Emerita at University College London, UK), засновниця та генеральний директор Educate Ventures Research Limited, радниця Cambridge University Press and Assessment, співзасновниця Інституту етичного штучного інтелекту в освіті (Institute for Ethical AI in Education), президент Центру самостійного навчання (The Self-Managed Learning Centre) та член Наукового консультативного комітету Міністерства освіти Великобританії (DfE Scientific Advisory Committee).
Дві години вебінару були присвячені не лише викладу наукових, зокрема й етичних, компонентів, а й обговоренню животрепетних тем присутності й частки участі штучного інтелекту в освіті. Спікер розповіла про штучний інтелект як сучасну технологію, що стрімко розвивається, навчається та демонструє інтелектуальну поведінку. Вона висвітлила етапи еволюції ШІ – від початкових концепцій до сучасних генеративних моделей, таких як чат GPT. Особливий інтерес викликала її розповідь про трансформаційний потенціал ШІ в українській вищій освіті, де ця технологія використовується понад 30 років. Штучний інтелект, побудований на основі багаторівневих нейронних мереж, орієнтований на виконання різноманітних завдань у сфері навчання та освітньої діяльності.
Окрему увагу спікер приділила можливостям ШІ, серед яких оперативна обробка великих обсягів інформації, її узагальнення, інтелектуальна аналітика, персоналізоване навчання студентів і автоматизація оцінювання. Водночас аудиторія активно обговорювала ризики, пов’язані з використанням ШІ у сучасному світі. Серед них: недостатня прозорість, неточність, ризик втрати даних, упередженість, непередбачувані наслідки, етичні проблеми, питання конфіденційності та готовність викладачів і навчальних закладів до впровадження таких інструментів.
Однак навчальний проєкт наших магістрантів стосувався того, аби методично опрацювати здобуту інформацію, та «одягти» її в шати зручного сприймання. З результатами цього проєкту Ви можете ознайомитися за покликанням: https://youtu.be/Ir-ifaqGBl4
Проєктний метод, який застосувала професор Олеся Смолінська, дав змогу практично засвоїти як педагогічні підходи до обробки навчального змісту, заодно й сам зміст, так і способи організації команди для досягнення спільних цілей.
Допис підготував Олесь ПАСТУХ, здобувач ОПП «Освітні, педагогічні науки»