Академічна доброчесність – запорука якісної освіти
- Деталі
-
Опубліковано: 30 березня 2021
-
Перегляди: 1058
30 березня співробітники кафедри менеджменту – доценти Гірняк К.М., Минів Р.М. та Коробка С.В. провели онлайн семінар на тему: «Академічна доброчесність – запорука якісної освіти» для студентів 2 кусу СП та магістрів 2 курсу спеціальності «Менеджмент».
На семінарі розглядалися основні положення чинного законодавства щодо запобігання порушенням принципів академічної доброчесності.
Основним порушенням принципів академічної доброчесності вважається науковий/академічний плагіат, який полягає у привласненні отриманих результатів іншою особою і може виражатися в публікації наукових, навчально-методичних та інших текстів під іншим прізвищем без згоди автора та без посилань на першоджерело.
До різновидів плагіату відносять: фабрикацію, обман, списування та хабарництво.
На семінарі зверталася увага на те, що постійне заохочення студентів до етичної поведінки під час навчальних занять та при самостійній роботі закладає фундамент для довготривалої академічної доброчесності. Академічна доброчесність означає, що в процесі навчання чи досліджень, студенти, викладачі та науковці керуються, передусім, принципами чесності, чесної праці та навчання.
Завдання викладача — передати потрібні знання, навички та компетенції. Навчити всього неможливо, тому в процесі навчання студент, завдяки самостійному опрацюванню частини матеріалів, вчиться самостійно вчитися, що допоможе підтримувати кваліфікацію та рівень знань у майбутньому. Знання студента повинні бути об’єктивно оцінені, щоб він мав можливість вжити адекватних заходів. Свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів освіти є проявом академічної недоброчесності.
Завдання студента — чесно та відповідально виконувати навчальну програму. Недопустимі такі явища, як списування або використання заборонених джерел, обман і шахрайство під час проведення оцінювання, відсутність на заняттях без поважної причини, хабарництво, інше. Важливою для студента є мотивація, завдяки якій збільшується відповідальність перед самим собою.
Завдання закладу вищої освіти — забезпечити ефективну роботи Системи забезпечення якості діяльності академічної установи шляхом створення відповідних підрозділів, упровадження інноваційних технологій, популяризації принципів академічної доброчесності серед працівників і здобувачів освіти, виховання високоморальної особистості та інші заходи.
Отже, таке поняття в освіті, як академічна доброчесність це чесна робота викладача і навчання студента, коли людина у виші здобуває справжні знання й навички, а не лише диплом.