Академічна мобільність студентів та викладачів: виклик, що обернувся успіхом (досвід проведення міжуніверситетської інтегрованої відкритої лекції)
- Деталі
-
Опубліковано: 11 жовтня 2020
-
Перегляди: 1706
Умова академічної мобільності викладачів та студентів є однією із важливих у контексті підвищення якості вищої освіти, адже викладач, який не замикається в умовно «своїх» авдиторіях, та студент, який має змогу в прямому сенсі «здобувши освіту побачить більше світу», – це не пасивні «офіціанти» для подачі освітніх послуг, нудні ретранслятори чужих думок чи покірні слухачі, а суб’єкти, чий досвід збагачений щонайменше комунікаціями.
7 жовтня 2020 року в нашому університеті сталася непересічна подія: вперше відкрита лекція справді відкрилася одночасно і для наших магістрантів спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки», і для магістрантів спеціальностей 013 «Початкова освіта» й 014 «Середня освіта (Музичне мистецтво)» Житомирського державного університету імені Івана Франка.
Лекцію з теми «Спілкування як основний комунікативний процес», яка відповідала змісту навчальних дисциплін «Комунікативні процеси у навчанні» (ЛНУВМБ імені С.З. Ґжицького) та «Теорія та методика професійної діяльності» і «Педагогіка партнерства у Новій українській школі» (ЖДУ імені І.Я. Франка) прочитала професор Олеся Смолінська (гарант освітньої програми спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки»).
Обрана тема лекції уможливила реалізацію інтегрованого підходу до змісту спланованого та проведеного заняття, поєднання різнойменних дисциплін, крім того, сприяла розвитку професійних компетентностей, стала джерелом збагачення методичного арсеналу педагогів по обидва боки екрана та по обидві сторони парти, адже магістранти галузі знань «Освіта / Педагогіка» – теж педагоги.
Студенти (всі вони тепер можуть називатися нашими) з цікавістю слухали та включалися в обговорення, адже це було новацією і для них. Особливий інтерес викликала поезія В. Шекспіра, продекламована під музику, як перехід від одного змістового компонента лекції до іншого.