EN   UA

Logo

 КАФЕДРА ФІЛОСОФІЇ ТА ПЕДАГОГІКИ

 

Завідувач кафедри, доктор педагогічних наук, професор Смолінська Олеся Євгенівна


Телефон кафедри: (032) 239-26-46 
Адреса кафедри: 3-й поверх адміністративного корпусу, вул. Пекарська, 50 
E-mail: philosophy@lvet.edu.ua 

  

Polish 20250205 181027505

У наші буремні часи, як ніколи, важливо зберігати і плекати в собі людяність. Допомагати іншим, бути небайдужими стає невід’ємною частиною сьогодення.

Однією з найважливіших складових нашого майбутнього є здоров’я дітей. Тому студенти І курсу 7–8 груп спеціальності «Терапія та реабілітація» долучилися до облаштування кабінету ерготерапевта в Будинку дитини № 1 м.  Львова. На зібрані ними благодійні кошти були придбані протипролежневі подушки і протипролежневий матрац. Також варто відзначити небайдужість учнів 7 класу Магерівського ОЗЗСО 1–3 ступенів, які вирішили передати на цю справу зібрані ними кошти під час «Різдвяного ярмарку».

Детальніше: Не залишайтеся байдужими!

photo 2025 02 04 16 23 18

Щоразу, коли наближається грудень, попри велику кількість клопотів із підготовкою до захисту кваліфікаційних робіт, виникають миті, коли думається не про роботи, доповіді, презентації, а про долю наших випускників.

Цьогоріч п’ятнадцятеро здобувачів успішно захистили результати проведених ними наукових досліджень. Голова екзаменаційної комісії доктор педагогічних наук професор Тетяна Кристопчук (Відокремлений структурний підрозділ «Рівненський фаховий коледж Національного університету біоресурсів і природокористування України», голова циклової комісії гуманітарних дисциплін) високо оцінила зусилля як здобувачів, так і наукових керівників.

Детальніше: І в дорогу далеку… (випуск магістрантів 2024)

Роуз 1

Магістранти ОПП «Освітні, педагогічні науки» 10 грудня 2024 року взяли участь у лекції з теми «Зміцнення української вищої освіти: орієнтація в революції ШІ у викладанні та навчанні» від професора Роуз Лаккін.

Детальніше: Успішний навчальний проєкт як новий спосіб навчання

photo 2025 02 03 12 06 58

Якість освітньої програми – суперзавдання не для вузького кола фахівців, оскільки у такому випадку цілком можливий ефект непропорційного розвитку одних її характеристик, як-от зростання авдиторного навантаження, за рахунок інших, наприклад, соціальних зв’язків дієвості ОПП та студентоцентрованості як її ключового орієнтиру.

Тому щороку, після оприлюднення проєктів освітньо-професійних програми відбувається їх широке обговорення. Ми дуже серйозно ставимося до цього, тому використовуємо різноманітні форми для того, аби створити необхідний імпульс для максимального кола зацікавлених осіб.

Цьогоріч відбулася низка таких зустрічей та обговорень.

Детальніше: Удосконалюємо освітню програму спільними зусиллями

photo 2024 10 15 13 33 30

У Львівському національному університеті ветеринарної медицини та біотехнологій імені С. З. Ґжицького 17 жовтня 2024 року було проведено марафон медіаграмотності, у ході якого студенти ОП «Фармація» та викладачі кафедр філософії та педагогіки і фармації та ботаніки взяли участь у Національному тесті з медіаграмотності.

Національний тест з медіаграмотності – це один із заходів, присвячених Глобальному тижню медіаграмотності, який відзначають у всьому світі 24–31 жовтня. Національний тест із медіаграмотності вперше відбувся у 2022 році, отже, цьогоріч проводиться вже втретє, об’єднуючи українців довкола теми медіаграмотності.

Детальніше: Критичне мислення та медіаграмотність – наші суперсили!

photo 2024 10 20 14 38 28

9 жовтня 2024 року відбулася зустріч гаранта ОП зі спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки» професора Олесі Смолінської, представника стейкхолдерів програми виконавчого директора Львівського обласного об’єднання організацій роботодавців Михайла Яворського та здобувача ОПП «Освітні, педагогічні науки» другого (магістерського) рівня, заступника директора середньої загальноосвітньої школи № 36 м. Львова, Сергія Варченка.

Проблемами, що були обговорені під час двогодинної зустрічі, були такі:

  • проблема формування педагогічного (виховного) ідеалу в українському суспільстві;
  • шляхи налагодження міжпоколіннєвої комунікації, зокрема в аспектах: історія–майбутнє, українська еліта – педагоги-практики, педагоги–здобувачі;
  • зміна якості підготовки педагогів як її максимальна деформалізація, коли контактують не папери, а люди.

Учасники зустрічі у камерній атмосфері погодилися, що формування виховного ідеалу, зважаючи на реалії, має відбувати двопланово: і як довго-, і як короткострокового досягнення.

Детальніше: Актуальні проблеми вищої освіти розв’язуємо спільно

1

7 вересня 2024 року, напередодні 106-ї річниці від дня народження видатного українського педагога, письменника Василя Олександровича Сухомлинського (28.09.1918 – 02.09.1970), відбувся вебінар «Академії освітнього коучингу» з теми «Василь Сухомлинський – педагог-коуч». Доцент Ліліана Кудрик (Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, кафедра суспільствознавчої освіти), кандидат філософських наук, сертифікований коуч, провела ґрунтовний вебінар, де висвітлила нову грань осмислення творчої спадщини творця чи не найбільшої з цілісних педагогічних концепцій ХХ століття.

Детальніше: Василь Сухомлинський та коучинговий стиль мислення

6cae4688 766f 43a4 835f b57e67541001

Цікавий та корисний досвід навчання отримали і здобувачі другого (магістерського) рівня вищої освіти ОПП «Фізична терапія», і магістрантка ОПП «Освітні, педагогічні науки» Ірина Бойсин.

Детальніше: Свій до свого по своє

Курси 2024 2

З 9 вересня 2024 року стартували двотижневі курси підвищення кваліфікації «Сучасне викладання: теорія та практика». Знову за «парти» сіли наші професори, доценти й асистенти, які прагнули оновити власний арсенал компетентностей у царині викладання.

Яким же є сучасне викладання? Чи не найпершим для відповіді на це запитання є розуміння системності освіти, її суспільного та, зрештою, глобального характеру. Війна, що триває в Україні, увиразнила крихкість довколишньої реальності. Тому назріла необхідність реалізації гуманітарної місії освіти обумовила зміну націленості не лише системи, а й безпосередніх взаємодій. Отже, формування професійних компетентностей зараз відбувається з метою створення суспільного блага – діяльних професіоналів своєї справи. Освіта, зокрема вища, трансформується на соціально значущий чинник. Звідси – зміна функції викладача на партнера в навчанні.

Детальніше: Навчаємося, щоб навчати

1

Якість освітнього процесу – не одноразова акція, а постійний фокус уваги і точка докладання зусиль. У ході робочої поїздки до Закарпаття 13–14 травня 2024 року відбулася низка зустрічей зі стейкхолдерами та працедавцями щодо спеціальності 011 “Освітні, педагогічні науки”.
Зокрема гарант освітньої програми, професор Олеся Смолінська обговорила можливості співпраці з метою вдосконалення викладання і практичної підготовки, а, в перспективі, працевлаштування випускників із в. о. начальника відділу освіти Тячівської міської ради Мар’яною Шелевер та начальницею відділу культури, молоді та спорту Тячівської ради Едітою Петер.

Детальніше: Освіта – на часі! Робочі зустрічі зі стейкхолдерами та працедавцями

Вступний курс травмо компетентної допомоги 2

Проблема дитячої психологічної травми, формування небезпечних стилів прихильності, особливості сенсорної обробки зовнішньої інформації – все це, через війну, виплеснулося з-за стін інтернатних установ на широкі обрії різних українських сімей, що постраждали.

Детальніше: Вступний курс травмо-компетентної допомоги, представлений благодійною організацією “Благодійний...