EN   UA

Logo

 КАФЕДРА ФІЛОСОФІЇ ТА ПЕДАГОГІКИ

 

Завідувач кафедри, доктор педагогічних наук, професор Смолінська Олеся Євгенівна


Телефон кафедри: (032) 239-26-46 
Адреса кафедри: 3-й поверх адміністративного корпусу, вул. Пекарська, 50 
E-mail: philosophy@lvet.edu.ua 

  

joomla шаблоны
Качественное создание сайтов в Санкт-Петербурге.
dle-joomla.ru

21 листопада 2022 року в рамках відкритого постійнодіючого науково-методичного семінару «Ініціатива якості освітніх програм» відбулася відкрита лекція доктора психологічних наук керівника секції психології кафедри психології, політології та соціокультурних технологій Сумського державного університету Ганни Улунової «Перша психологічна допомога при бойовому стресі».
Позитивні та негативні реакції на бойовий стрес, психоедукація як пояснення, донесення до людей необхідної інформації за принципом «попереджений, отже озброєний».


Які техніки можна використовувати для самодопомоги в стресовому стані?
Ганна Євгенівна радить такі:
- «Техніка заземлення» (при тунельному зорі, галюцинаціях, спотвореному сприйнятті часу, простору, панічних атаках) – побачити 5 речей/торкнутися 4 речей/почути 3 речі/понюхати 2 речі/ відчути на смак 1 річ.
- «Техніка «Метелик» (при страху, люті) – зрозуміти локалізацію відчуття, сконцентруватися на цьому місці, покласти навхрест собі руки на плечі і протягом 2 хвилин поплескувати себе по плечах.
- Дихальна техніка «Кулька» (коли потрібна енергія, відчуває занепад сил) – дуже глибокі вдихи і короткі видихи; якщо треба знизити агресивність, енергійність, адреналіновий викид – зворотна дія: короткий вдих – довгий видих (можливе дихання в пакет, коли кисень потрохи стравлюється).
Але в ситуації надпотужного стресу людина не завжди в змозі допомогти собі, тому важливо розуміти, як можна допомогти іншому. Перш за все – встановити контакт (покликати), підкреслити прихильність («я тут»), запитати про факти («хто Ти і де Ти»), відновити пам’ять («перекажи події»), дати множинний вибір, розподілити завдання на етапи.
Специфічна, протокольна, психологічна допомога при нервовому тремтінні, ступорі (заціпенінні), апатії, плачі, руховому збудженні, агресії
Лектор супроводжувала свій виклад відеорядом.
Важливість цієї теми не лише для психологів-практиків, а й для майбутніх та чинних викладачів – незаперечна, оскільки у воєнних умовах стресові обставини виникають далеко не за планом, тому здатність викладача адекватно відреагувати на певну психологічну реакцію є професійно сприятливою. Лекцію відвідали викладачі та здобувачі освіти з Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова; Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка (ОП «Психологія бізнесу і управління»); Національного університету «Запорізька політехніка» (ОП "Психологія"); Національний університет «Одеська політехніка» (ОП «Психологія» та «Соціальна робота») і, звичайно, ми, магістранти ОП «Освітні, педагогічні науки» ЛНУВМБ імені С.З. Ґжицького.
Магістранти спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки» разом із викладачем «Психології вищої освіти» Ольгою Заверухою і гарантом ОПП Олесею Смолінською вдячні за надану можливість насамперед лектору – Ганні Улуновій, а також відкритому постійнодіючому науковому семінару як академічній ініціативі, що забезпечує зв’язок реалізації освітньої програми із новітніми науковими здобутками.

Допис підготував магістрант ОПП «Освітні, педагогічні науки» Зуб Марко

Современный женский журнал.
Платные премиум shablony-dle.ru/
dle-joomla.ru