Перспективи кар’єри в освіті
- Деталі
-
Опубліковано: 16 березня 2023
-
Перегляди: 538
У заголовку – тема сьогоднішньої (16 березня 2023 року) мотиваційної лекції КАЛИНА Мар`яна Мироновича, заступника голови Львівської обласної організації профспілки працівників освіти і науки України, випускника, вже й члена стейкхолдерів нашої ОПП «Освітні, педагогічні науки», голови комісії з питань освіти громадської ради при ЛОДА.
Недавно десь у соцмережних нетрях трапився текст молодої, сповненої ентузіазму вчительки, яка прагне відповідати суспільним та управлінським очікуванням: відкинула старі методики, розробляє та вивчає нові, спілкується в рамках педагогіки партнерства, неперервно вдосконалюється, крутиться у вирі подій (вебінарів, семінарів) і, водночас, спостерігає за своїм власним життям, яке наче застигло в німому здивуванні, перепитуючи: «А як же я?» Що розуміти як кар’єру в освіті? Чого очікують і ті, хто просувається кар’єрними сходинками, і ті, хто сподівається на успіх цього просування? Чи співпадають їхні візії? Ці та багато інших питань вартують широкого обговорення, оскільки неспівпадіння зродить (вже, мабуть, і зродило) до життя потужний внутрішній суспільний конфлікт, через який педагог як професіонал вмирає швидше, ніж народжується. А це – стратегічна загроза існуванню цивілізації. Так можна окреслити зорієнтованість мотиваційної лекції.
Мар’ян Миронович ознайомив нас із новинами з педагогічного форуму «Освіта Львівщини: обрії майбутнього», який відбувся напередодні в Дрогобицькому державному педагогічному університеті імені Івана Франка.
Існує потужний кадровий голод щодо педагогів, причому не лише в загальній, а й на інших системних рівнях, однак на передній план виходять якісні характеристики педагогів. Попит на високоякісного педагога зростатиме: очна, жива, освіта стане елітною, отже, висококласний викладач вартуватиме дорого. Головне доти не вигоріти!
Кар’єра викладача – не лише зусилля, а й приємність завжди бути на гребені хвилі. Як сказав Мар’ян Миронович: «Освіта – це любов».
Наш лектор детально ознайомив із законодавчою базою щодо освіти, наголосив на існуванні норми щодо мінімального рівня оплати праці педагога, закладеній у 2017 році в Законі України «Про освіту». П. Мар’ян детально зупинився на проблемі фінансування сфери освіти, наголосивши, що відкриття приватних закладів освіти – справа перспективна, оскільки держава надає допомогу в оплаті праці через освітню субвенцію.
Ще одна із перспектив для кар’єрного зростання випускників нашої освітньої програми – розвиток профільної загальної освіти, фахової передвищої, професійної та вищої освіти. Через війну на нас насувається чергова демографічна криза, масштаби якої, поки що, ніхто не може оцінити навіть у загальних рисах, однак готуватися до неї варто вже: і здобувачів, і педагогів стане менше, отже професійна педагогічна сфера відчує суттєвий конкурентний тиск. Логічним висновком є підвищення власної конкурентоздатності, ринкової привабливості.
«Потребує перегляду ставлення до педагогічної праці, а профспілки готові стати тим рушієм, який дозволить забезпечити реалізацію права на працю, на кар’єру, на гідне життя тим, від кого прямо залежить майбутнє держави», – так підсумував свою лекцію п. Мар’ян Калин.
Дякуємо нашому гостеві за змістовний виклад, щиро зичимо успіху в праці!
Допис підготував здобувач ОП «Освітні, педагогічні науки» Андрій Стріжик