Практичне навчання – запорука професійного успіху
- Деталі
-
Опубліковано: 27 березня 2023
-
Перегляди: 439
У магістрантів ОП «Освітні, педагогічні науки» – виробнича практика. Цьогоріч вона вперше відбувалася на початку семестру, що дало змогу більш ефективного «занурення» магістрантів у вир професійних викладацьких реалій: у студентів-бакалаврів саме тривав лекційно-практичний цикл навчання.
Всі здобувачі другого (магістерського) рівня, педагоги, були розподілені на практику відповідно до набутого на попередньому рівні фаху, тому на чотирнадцяти кафедрах нашого університету слід було організувати практичне навчання. Слід зауважити, що всі, без винятку, керівники кафедр-баз практики дуже відповідально поставилися до її проходження своїми молодими колегами та прагнули всіляко спряти не лише їх професійному поступу, а й покращенню мотивації після закінчення магістратури таки стати на педагогічний шлях. Тому, для координації зусиль, узгодження позицій, обговорення завдань виробничої практики, відбувся семінар для завідувачів. Як гарант ОП «Освітні, педагогічні науки» висловлюю вдячність професорам Орисі Цісарик, Павлу Музиці, Романові Параняку, Іванові Парубчаку, Богданові Гутому; доцентам Уляні Драчук, Лесі Музиці, Лесі Кушнір, Юлії Коверко, Мар’яні Матвєєвій, Богданові Батюку, Богданові Семеніву, Олександрові Степанюку, Михайлові Подоляку за їх професійність та налаштованість на підтримку в плеканні майбутнього української вищої освіти.
У ході виробничої практики здобувачі ознайомилися з історією кафедр, їх діловодством; документами, що регламентують освітній процес в Університеті; контентом кафедр на сайті Університету і в соцмережах; із документацією викладача (планування, виконання та звітність); відвідали лекційні та практичні заняття; ознайомилися з інформаційним забезпеченням освітніх компонентів (бібліотека, методична література кафедри); вивчили структуру забезпечення освітніх компонентів у віртуальному навчальному середовищі та роботу з ним викладачів; навчилися працювати із ZOOM, Google classroom; спробували себе як викладачі, підготувавши і провівши декілька фрагментів практичних занять та асистуючи лекторам; взяли участь в організації позаавдиторних заходів виховної спрямованості та засіданні студентського наукового гуртка.
Цьогорічною новелою стала запропонована практикантам праця з дистанційним курсом на платформі «Прометеус», де магістранти мали змогу здобути досвід навчання не «з рук» своїх викладачів: їм був запропонований один із кращих курсів щодо майбутньої освіти протягом життя – перекладений українськими фахівцями курс із «Coursera» професорки Барбари Оклі, авторки книги «Навчитися вчитися. Як запустити свій мозок на повну». Вважаю успіхом те, що досить багато магістрантів успішно закінчили цей курс, який, згідно із робочою програмою ОК «Сучасні технології викладання», може бути зарахований їм як курсова робота (безперечно, на це мусить бути їх бажання).
У канву виробничої практики гармонійно вплелися також гостьові лекції:
- «Професійний розвиток педагога» Наталії Мукан – доктора педагогічних наук, професора, професорки кафедри педагогіки та інноваційної освіти НУ «Львівська політехніка»;
- «Перспективи кар’єри в освіті» Мар`яна Калина – заступника голови Львівської обласної організації профспілки працівників освіти і науки України, випускника, члена стейкхолдерів нашої ОПП «Освітні, педагогічні науки», голови комісії з питань освіти громадської ради при ЛОДА;
- «Соціально-педагогічні процеси у вищій школі у воєнний період» Віри Корнят – кандидата педагогічних наук, доцент, завідувачки кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Львівського національного університету імені Івана Франка.
Щиро вдячна колегам за сприяння підвищенню якості підготовки здобувачів опікуваної мною програми!
Для захисту звітів та обговорення результатів виробничої практики відбулася підсумкова звітна конференція, де здобувачі могли представити свої здобутки, порадитися із колегами (членами комісії: Смолінською О.Є., Черепановою С.О., Огірком О.В.) із приводу свого бачення такого виду практики. Наприклад магістрантка Ольга Лучаківська запропонувала змінити форму звіту: щоб уникнути дублювань змісту в межах однієї бази практики, виконувати його (чи тільки загальні частини) у вигляді групового проєкту. Ця пропозиція вартує на увагу, є достатньо продуманою, зрілою і не виключено, що, після належного обговорення, буде врахована у відповідних рекомендаціях наступним поколінням практикантів з ОП «Освітні, педагогічні науки».
Допис підготувала гарант ОП «Освітні, педагогічні науки» – професор Олеся Смолінська