Навчаємося, щоб навчати
- Деталі
-
Опубліковано: 24 вересня 2024
-
Перегляди: 195
З 9 вересня 2024 року стартували двотижневі курси підвищення кваліфікації «Сучасне викладання: теорія та практика». Знову за «парти» сіли наші професори, доценти й асистенти, які прагнули оновити власний арсенал компетентностей у царині викладання.
Яким же є сучасне викладання? Чи не найпершим для відповіді на це запитання є розуміння системності освіти, її суспільного та, зрештою, глобального характеру. Війна, що триває в Україні, увиразнила крихкість довколишньої реальності. Тому назріла необхідність реалізації гуманітарної місії освіти обумовила зміну націленості не лише системи, а й безпосередніх взаємодій. Отже, формування професійних компетентностей зараз відбувається з метою створення суспільного блага – діяльних професіоналів своєї справи. Освіта, зокрема вища, трансформується на соціально значущий чинник. Звідси – зміна функції викладача на партнера в навчанні.
Сучасне викладання насамперед є гнучким, технологічним, мобільним, тому учасники курсів ознайомилися не лише з методологічними засадами, а й із конкретними технологічними новаціями, покликаними підвищити ефективність освітніх взаємодій.
Звичайно, що увага до формування soft skills у здобувачів є передумовою втілення власне компетентнісних підходів. Однак, перш ніж формувати їх у студентів, доцільно сформувати ці здатності у викладачів, тому частина тем курсів була зорієнтована саме на такі завдання.
На завершення курсів учасники, вже традиційно, пройшли анкетування щодо їх якості, де мали змогу всесторонньо оцінити їх ефективність.
Раді були працювати спільно з Вами, колеги!
Допис підготувала завідувач кафедри філософії та педагогіки професор Олеся СМОЛІНСЬКА