Звітна конференція магістерської практики
- Деталі
-
Опубліковано: 30 листопада 2022
-
Перегляди: 547
Здобувачі другого (магістерського) рівня спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки» проходили магістерську практику з 10.10 до 19.11.2022 року. Такий вид практичного навчання передбачає працю здобувачів на кафедрах нашого університету в якості асистентів викладачів. Розподіл відбувався згідно з попередніми спеціальностями, з урахуванням побажань магістрантів щодо місця проходження практики і тематики кваліфікаційної роботи, завдань досліджень.
У ході виробничої практики, що складалася із трьох етапів (ознайомчого, дослідницького, аналітичного) магістранти мали змогу застосовувати обрані методи дослідження, проводити заняття, перевіряти якість виконання студентами індивідуальних завдань, комунікувати як з ними, так і зі старшими колегами.
Кафедра філософії та педагогіки вдячна колегам із кафедр інформаційних технологій у менеджменті (завідувач – доц. Олександр Степанюк) та фізичної культури, спорту і здоров’я (завідувач – доц. Богдан Семенів) за кваліфіковане керівництво і доброзичливе ставлення, підтримку та співпрацю з нашими магістрантами задля підвищення якості практичної підготовки викладачів.
Під час звітної конференції (22.11.2022) здобувачі поділилися набутим досвідом. Особливу увагу звернули на отримані результати щодо тематики кваліфікаційних робіт. Фактично, звітна конференція стала хорошим тренінгом із презентації власних наукових здобутків перед захистом кваліфікаційної роботи.
Не обійшли увагою і практику викладання. Було підкреслено суттєві відмінності між змішаною та дистанційною формами організації освітнього процесу. Магістранти зауважили меншу формальність у спілкуванні офлайн, яку відчувають і студенти, і викладачі. Придворова Наталія, яка саме це й досліджувала у рамках кваліфікаційної роботи, ознайомила присутніх із ключовими результатами свого пошуку. Олена Заяць, яка працювала над темою про професійно-педагогічні характеристики викладачів зазначила, що гармонія власне спеціальних знань та педагогічних забезпечує не лише успіх викладача, а й передумовлює успішність студента. Байовська Зоряна, тема якої дещо співзвучна, підтримала свою колегу, додавши, що така гармонійність ґрунтується на особистісних рисах і формує неповторний індивідуальний стиль викладача. Наукове повідомлення Тараса Пундяка містило низку рекомендацій з удосконалення освітньо-технологічного складника професійно-педагогічної діяльності, без чого спосіб викладання починає суттєво відставати від освітніх запитів здобувачів та й суспільних очікувань. Олег Васьків зауважив, що саме на такому типі зростання ґрунтується і кар’єрний успіх педагога, оскільки професія викладача, останнім часом, суттєво урізноманітнюється, відходячи від класичних авдиторних взаємодій. Насамкінець Оксана Зайцева підвела своєрідний підсумок щодо аксіологічних аспектів вищої освіти, головно того, що вища освіта сама по собі повинна бути цінністю, тому завдання сучасного викладання – створити умови, за яких ті, хто, з різних причин, вирішив змінити свій професійний шлях, мали змогу і мотивацію зробити саме у вимірі вищої освіти, хоч останні тенденції свідчать, на жаль, про інше.
У цілому, проведення звітної конференції щодо магістерської практики засвідчило свою продуктивність, що обов’язково буде враховано в подальшому вдосконаленні освітньо-професійної програми «Освітні, педагогічні науки».
Допис підготувала гарант ОП «Освітні, педагогічні науки» проф. Олеся Смолінська