Разом із Prometheus, або першими йдемо незвіданими стежками
- Деталі
-
Опубліковано: 05 жовтня 2022
-
Перегляди: 687
У нашому університеті з 2020 року діє «Положення про порядок визнання результатів навчання, отриманих у неформальній та/або інформальній освіті». Кому ж, як не здобувачам педагогічної освіти було стати першопрохідцями, спробувавши на собі запуск механізму визнання результатів неформальної освіти. Перш за все, спільно із гарантом, професором Олесею Смолінською, магістранти проаналізували й обрали надані в інформаційних ресурсах рекомендації дистанційних курсів. Дійшли згоди про те, що вона, як викладач «Педагогічної майстерності викладача», зарахує пройдений освітній курс як один кредит самостійної роботи цієї вибіркової компоненти. Влітку магістранти (разом, але не синхронно, із гарантом) успішно пройшли навчання, отримавши сертифікати.
Обраний курс «Критичне мислення для освітян», крім можливості спробувати себе у неформальній освіті, також є дуже цікавим у плані soft skills, оскільки поєднує як навчання критичного мислення, так основи інформаційної гігієни, а також практику застосування завдань на формування критичного мислення в педагогічній діяльності. Не в останню чергу такий вибір навчального курсу був обумовлений тим, що на сертифікаті красується підпис Освітнього омбудсмена, Сергія Горбачова. Певною мірою, це навчання було «пробою пера» не лише щодо запуску відповідних бюрократичних процедур та апробації їх дієвості, а щодо індивідуальної спроможності цілеспрямовано і самостійно працювати, самовдосконалюватися. Взаємна підтримка і дуже ненав’язлива тьюторська опіка Олесі Євгенівни дозволила всім відчути радість досягнення, коли заслужений сертифікат уже з’явився на електронній пошті.
Успішно пройшовши всі формальні процедури (здобувачі подають сертифікат і пишуть заяву, все інше – справа університетських структур (першого проректора, факультету, кафедри)), ми відчули, що ніколи так ефективно не навчалися самостійно.
Таким чином, ми добряче попрактикували у педагогічній майстерності, на практиці зрозуміли, як виглядає само- і взаємонавчання, як вони організовуються, в чому полягає роль тьютора в навчанні дорослих (по секрету: мотивація, мотивація, мотивація і трішечки стимуляції), яким чином та на яких ресурсах можна і треба вчитися.
А таки треба!
Допис підготував здобувач магістерського рівня ОП «Освітні, педагогічні науки» Олег Васьків