До питання переосмислення ролі магістратури
- Деталі
-
Опубліковано: 02 червня 2023
-
Перегляди: 434
Здобуття освіти на другому (магістерському) рівні вищої освіти є певним рубежем, на радянському аналогу якого формальна освіта найчастіше завершувалася, тоді навіть існувало поняття «незакінчена вища освіта», з якою ще не так давно плутали бакалаврат. З огляду на це навчання в магістратурі від початку впровадження ступеневої освіти було самозрозумілим етапом т.зв. «закінчення» вищої освіти. Однак, із плином часу, магістерський ступінь поступово «відклеювався» від бакалаврського, чому немало сприяло, на мою думку, запровадження перехресного вступу, а, згодом, започаткування ЄВІ, ЄФВВ. Тепер є розуміння того, що магістратура – інший етап здобуття освіти, що, по-перше, не повинен слідувати за бакалаврським; по-друге, що навчання за магістерським рівнем дає змогу розширити професійні можливості; по-третє, що це – одна із форм перекваліфікації. Аналіз складу здобувачів магістерської програми «Освітні, педагогічні науки», що навчаються і за денною, і за заочною формами, свідчить про те, що рішення про навчання ухвалювали дорослі, свідомо активуючи відповідні мотиви й інтереси.
Отже, зараз триває ще один етап розвитку другого (магістерського) рівня вищої освіти. Його завдання – не лише розв’язання проблеми кваліфікації, а й створення передумов для того, аби здобувачі, завершивши навчання, насправді не завершували його. Саме для того, в рамках укладених угод, зокрема із Хмельницькою гуманітарно-педагогічною академією, магістранти ОПП «Освітні, педагогічні науки» (Тарас Кропивка, Тарас Питлюк, Ольга Білецька, Вікторія Яковлєва, Галина Демкович, Катерина Откидач, Юлія Волошин, Владислав Лавський, Олег Галайко, Марко Зуб) разом із гарантом, проф. Олесею Смолінською та викладачем освітнього менеджменту, проф. Галиною Левків, пройшли підвищення кваліфікації в рамках роботи науково-педагогічного круглого столу «Управління освітою в умовах воєнного стану та повоєнний період» (16 травня 2023 року, м. Хмельницький). Чого ми досягли, крім власне змістової компоненти Круглого столу? Здобувачі, які вже отримали оцінки з ОК «Освітній менеджмент», разом із викладачами пройшли підвищення кваліфікації, тим всі разом продемонстрували, що головну оцінку ставить життя, а не ручка в заліковій, що педагог – це вічний учень, що скільки б літератури не було прочитано, який досвід би не був засвоєний – завжди є те, про що довідуєшся вперше, і такими нагодами не слід нехтувати.
Дякуємо нашому партнерові – Хмельницькій гуманітарно-педагогічній академії – за надані можливості для підвищення якості освіти.
Допис підготувала гарант ОПП «Освітні, педагогічні науки» професор Олеся Смолінська