СЕРПНЕВІ ПІДСУМКИ
- Деталі
-
Опубліковано: 25 серпня 2023
-
Перегляди: 681
Система підвищення кваліфікації, що давно існує у сфері освіти, у 2019 році зазнала суттєвих змін, оскільки саме тоді постановою Кабінету Міністрів України від 21серпня 2019 року № 800 «Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників» був затверджений «Порядок підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників», згідно з яким визначено нову тривалість (6 кредитів, 180 годин), вимоги, урізноматінено форми підвищення кваліфікації викладачів, зокрема визначено інституційну (очна (денна, вечірня), заочна, дистанційна, мережева), дуальну, на робочому місці, на виробництві тощо та можливість їх поєднання.
Крім логіки, що її сповідує зовнішній, регулятивний, підхід до підвищення кваліфікації, існує також внутрішня логіка педагогічного зростання. Його надактуальним аспектом є неперервне професійне вдосконалення педагогів, які навчають педагогів, особливо у вищій освіти. Зважаючи на це, групою забезпечення ОПП «Освітні, педагогічні науки» було вирішено присвятити особливу увагу власне педагогічному вдосконаленню членів нашої команди. При цьому намагалися максимально врахувати і власне предметну компоненту, і технологічну (викладацьку).
Отже, доктор філософських наук Світлана Черепанова успішно пройшла стажування у Тернопільському національному педагогічному університеті імені Володимира Гнатюка з теми «Вдосконалення методики викладання філософських дисциплін у ЗВО» (6 кредитів ЄКТС, 180 год). Мета стажування – вдосконалення професійної підготовки шляхом поглиблення і розширення професійних знань, умінь і навичок з використання сучасних засобів освітніх технологій, поглиблення науково-комунікативної співпраці між структурними підрозділами, збагачення досвіду викладання на освітніх програмах галузі знань 01 «Освіта / педагогіка», вивчення практики формування soft skills у здобувачів різних спеціальностей у ході викладання соціально-гуманітарних дисциплін.
Гарант програми проф. Олеся Смолінська та викладач освітнього менеджменту проф. Галина Левків пройшли навчання за програмою підвищення кваліфікації «Сучасна трансформація професійних компетентностей педагога ХХІ століття: від інтелектуального лідера до освітнього агента змін» (6 кредитів ЄКТС, 180 год), що його провадив Освітній хаб «Центр неперервної освіти / Lifelong Educational Centre» у співпраці з кафедрою ЮНЕСКО «Неперервна освіта ХХІ століття» при Інституті педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна Національної академії педагогічних наук України. У програмі – низка загальних та професійних компетентностей педагога-освітнього агента змін, зокрема андрагогічна, інноваційна, інформаційно-цифрова, діджитал-компетентність, педагогічна майстерність, медіаосвітня компетентність, мовно-комунікативна, дослідницька, соціально-емоційна та психологічна, міжпредметна естетична й мистецька компетентність. Потужно прокачали свої скіли! Готові до нових викликів!
Серед сучасних українських запитів до якості вищої освіти на передній план вийшов цивільний захист, який, за рішенням робочої групи з удосконалення ОПП, методкомісії спеціальності, методради факультету громадського розвитку та здоров’я та, врешті, вченої ради нашого улюбленого університету, внесений до переліку обов’язкових компонент. Тому викладач ЦЗ Дмитро Фреюк цього літа теж учився і з предмету викладання («Цивільна оборона та захист у надзвичайних ситуаціях» на платформі Prometheus, 1 кредит ЄКТС, 30 год), і з теми «Трансфер освітніх технологій в країнах Європейського Союзу та Україні» (1,5 кредита ЄКТС, 45 год), що її було запропоновано Інститутом Науково-дослідним Люблінського науково-технологічного парку та IESF Міжнародною фундацією науковців та освітян.
Крім того, Всеукраїнський форум «Дні освітнього лідерства», що його проводили у Запорізькій політехніці, де спікерами виступили освітні менеджери державного рівня, провідні науковці, і де, за його результатами, довелося пройти ой не просте тестування, змусили попрацювати і здобувачку ОПП «Освітні, педагогічні науки» Катерину Откидач, і гаранта програми Олесю Смолінську. Результат – бажані компетенції та їх сертифіковане підтвердження. Автор допису привідкриє невеличку таємницю: здобувачка на те й здобувачка, бо здобула більшу кількість балів у тестуванні .
Кажуть, що найкращим студентом є викладач… Правду кажуть! Тоді жодна студентоцентрованість – не проблема, а наші магістранти бачать, що вчитися можна різного, по-різному, на різних етапах педагогічної кар’єри.
Допис підготувала гарант ОП «Освітні, педагогічні науки» Олеся Смолінська