EN   UA

Logo

 КАФЕДРА ФІЛОСОФІЇ ТА ПЕДАГОГІКИ

 

Завідувач кафедри, доктор педагогічних наук, професор Смолінська Олеся Євгенівна


Телефон кафедри: (032) 239-26-46 
Адреса кафедри: 3-й поверх адміністративного корпусу, вул. Пекарська, 50 
E-mail: philosophy@lvet.edu.ua 

  

01

До Всесвітнього Дня Філософії 17 листопада 2022 р. на кафедрі філософії та педагогіки відбувся Круглий стіл-дискусія “Україна: Дух Свободи і рашизм” (обговорення публікації Михайла Брайчевського “Приєднання чи возз’єднання?: критичні зауваги з приводу однієї концепції”).

Детальніше: Григорій Сковорода: «Що є свобода? Добро в ній якеє? Кажуть, неначе воно золотеє?»

1

Якість освітніх програм – той-таки легендарний Ескалібур, здатний перемогти чи не всі проблеми оновлення змісту вищої освіти, подолати розірваність освіти і практики, об’єднати науку, освіту й професійну діяльність. Однак, він і досі стримить із каменя…
Мабуть, не зовсім випадково всім, причетним до української вищої освіти, тим, хто справді вболіває за її долю, на думку спадає саме давня лицарська легенда. Хто б узявся і витяг чарівного меча? Хто б узявся і вирішив скаменілу проблему її якості, отже, й життєздатності?

Детальніше: Відкритий постійнодіючий науково-методичний семінар «Ініціатива якості освітніх програм»

Феномен психологічного благополуччя притаманний емоційному здоров’ю людини і служить для покращення загального функціонування організму. Позитивне психологічне благополуччя – це відчуття щастя та добре самопочуття. Люди з психологічним відчуттям благополуччя почуваються щасливими та задоволеними життям.

Чому це важливо?

Дослідження показали, що люди з високим психологічним благополуччям більш імовірно житимуть здоровіше та довше. Вони також будуть насолоджуватися кращою якістю життя. Психологічне благополуччя також пов’язане з меншою кількістю соціальних проблем. Наприклад, дослідження показали, що люди з піднесеним психологічним станом менш схильні займатися злочинною діяльністю або зловживати наркотиками та алкоголем.

Детальніше: Психологічне благополуччя: шлях до щастя (до Всесвітнього дня психічного здоров’я)

У нашому університеті з 2020 року діє «Положення про порядок визнання результатів навчання, отриманих у неформальній та/або інформальній освіті». Кому ж, як не здобувачам педагогічної освіти було стати першопрохідцями, спробувавши на собі запуск механізму визнання результатів неформальної освіти. Перш за все, спільно із гарантом, професором Олесею Смолінською, магістранти проаналізували й обрали надані в інформаційних ресурсах рекомендації дистанційних курсів. Дійшли згоди про те, що вона, як викладач «Педагогічної майстерності викладача», зарахує пройдений освітній курс як один кредит самостійної роботи цієї вибіркової компоненти. Влітку магістранти (разом, але не синхронно, із гарантом) успішно пройшли навчання, отримавши сертифікати.

Детальніше: Разом із Prometheus, або першими йдемо незвіданими стежками

Той, хто припиняє вчитись, є старим і в 20, і у 80 років.
Той, хто постійно вчиться, залишається молодим.
Найчудовішою річчю в житті є вічна молодість думки.
Генрі Форд

Старший викладач кафедри філософії та педагогіки, кандидат психологічних наук Іван Матієшин з 6 червня 2022 року проходить дистанційне стажування у Collegium Civitas (м. Варшава). Тема стажування – «Інтернаціоналізація освіти. Нові та інноваційні методи навчання. Впровадження міжнародних освітніх проєктів у фінансовій перспективі ЄС».

Детальніше: Результати стажування – у практику викладання

Навчальна практика із «Сучасних технологій викладання» у магістрантів «Освітніх, педагогічних наук» відбувалася в умовах дистанційного навчання. Для проведення підсумкової конференції було обрано нетрадиційну форму – фінальний етап втілення проєкту «Сучасна педагогіка: персоналії».

Детальніше: Презентація книги Григорія Васяновича «Інклюзія персоналістична» (захист навчальної практики...

8 червня 2022 року на факультеті громадського розвитку та здоров’я відбулася гостьова лекція «Науковий стиль. Типологія помилок у науковому тексті», яку провела Кутова Світлана Олександрівна, кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри менеджменту освіти та педагогіки вищої школи, для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки». На занятті, що мало практично зорієнтований характер, також були присутні магістранти інших спеціальностей, викладачі.

Детальніше: Сприяння підвищенню якості наукової підготовки магістрантів

У Міжнародний день захисту дітей, 1 червня 2022 року, відбулася відкрита гостьова лекція «Критичне мислення викладача» авторства завідувача кафедри професійно-педагогічної, спеціальної освіти, андрагогіки та управління, доктора педагогічних наук, професора АНТОНОВОЇ Олени Євгеніївни. Головним адресатом лекції були магістранти ОПП «Освітні, педагогічні науки», та не тільки. Тема критичного мислення, що поєднує водночас і медійний, і власне педагогічний, і філософський аспекти, – надзвичайно актуальна зокрема і з огляду на сучасну ситуацію невпинних інформаційних атак. Через це запропонована нашою гостею тема зацікавила і викладачів факультету громадського розвитку та здоров’я.
Детальніше: Критичне мислення, або «Cogito ergo sum» («Я мислю, отже, я існую»)

25 травня 2022 року відбулася гостьова лекція доктора психологічних наук, доцента, керівника секції психології кафедри психології, політології та соціокультурних технологій Сумського державного університету Ганни УЛУНОВОЇ здобувачам вищої освіти другого (магістерського) рівня спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки» і викладачам факультету громадського розвитку та здоров’я.
Тема «Профілактика та корекція професійного вигорання у викладачів», підкріплена в сучасних українських реаліях тривалим інтенсивним стресом, для учасників заняття стала потужним інструментом психологічної підтримки.

Детальніше: Aliis inserviendo ipse consumor, або як викладачеві не «згоріти»

У роботі секції 7 «Вища освіта в полікультурному просторі» взяли участь здобувачі вищої освіти різних рівнів та спеціальностей, курсів.
Всі виголошені доповіді містили виклад актуальних проблем соціально-гуманітарних наук. Учасники конференції, які здобувають освіту за спеціальністю 011 «Освітні, педагогічні науки»: Наталія Придворова, Олег Васьків, Олена Заяць, Оксана Зайцева, Тарас Пундяк, Зоряна Байовська – зробили акцент на професійно-педагогічній проблематиці, зокрема ціннісних гранях педагогічної риторики; навчально-виховних функціях сторітелінгу; актуальних аспектах полікультурної освіти; інтернеті як освітній інновації та використанні його засобів у навчанні; концепції майбутнього розвитку університету.

Детальніше: Дні студентської науки – 2022. Вища освіта в полікультурному просторі

Насправді викладач – це найбільш успішний студент. Цю нехитру істину успішно осягнули магістранти спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки» разом зі своєю професоркою Олесею Смолінською. Вони, в рамках вивчення освітнього компонента «Сучасні технології викладання» та відповідної навчальної практики, взяли участь у вебінарі «Освітня інфографіка», зорганізованому ТОВ «Академія цифрового розвитку».

Детальніше: Вчити і вчитися (імплементація результатів неформальної освіти в освітній процес)