EN   UA

Logo

 КАФЕДРА ФІЛОСОФІЇ ТА ПЕДАГОГІКИ

 

Завідувач кафедри, доктор педагогічних наук, професор Смолінська Олеся Євгенівна


Телефон кафедри: (032) 239-26-46 
Адреса кафедри: 3-й поверх адміністративного корпусу, вул. Пекарська, 50 
E-mail: philosophy@lvet.edu.ua 

  

01Готуючи цей допис, почала шукати гарний вислів про самопідтримку. Вони є, але в тому шаленстві буття, де ми зараз перебуваємо, кожен із них недостатньо сильний, недостатньо енергійний, недостатньо… український. Не з власної волі ми потрапили у цю смертельну круговерть, однак тільки нашою волею є боротьба із нею. Спочатку пандемія, тоді війна змушують кожного з нас озирнутися на своє життя й оцінити зроблене, щоби зрозуміти багато речей, але насамперед те, що неспроста нашим улюбленим є Лінине «і наперед не треба ворожити, і за минулим плакати не варт». Такий собі стоїцизм по-українськи.

Детальніше: «…А треба жити. Якось треба жити. Це зветься досвід, витримка і гарт…»

01

Наука, як і освіта – навіть не дві сторони однієї медалі, а світлий аверс людського життя, постійний виграш у грі «Орел чи решка», оскільки реверсом є невігластво й дурість, які, попри те, що є результатом легких для втілення рішень, можуть нескінченно творити клопоти, ускладнюючи життя людини, завдаючи їй болю (важко ходити у незнайомій місцині в темряві).

Детальніше: Vita sine litteris mors est, або життя без науки – смерть

VP 1

У магістрантів ОП «Освітні, педагогічні науки» – виробнича практика. Цьогоріч вона вперше відбувалася на початку семестру, що дало змогу більш ефективного «занурення» магістрантів у вир професійних викладацьких реалій: у студентів-бакалаврів саме тривав лекційно-практичний цикл навчання.
Всі здобувачі другого (магістерського) рівня, педагоги, були розподілені на практику відповідно до набутого на попередньому рівні фаху, тому на чотирнадцяти кафедрах нашого університету слід було організувати практичне навчання. Слід зауважити, що всі, без винятку, керівники кафедр-баз практики дуже відповідально поставилися до її проходження своїми молодими колегами та прагнули всіляко спряти не лише їх професійному поступу, а й покращенню мотивації після закінчення магістратури таки стати на педагогічний шлях. Тому, для координації зусиль, узгодження позицій, обговорення завдань виробничої практики, відбувся семінар для завідувачів. Як гарант ОП «Освітні, педагогічні науки» висловлюю вдячність професорам Орисі Цісарик, Павлу Музиці, Романові Параняку, Іванові Парубчаку, Богданові Гутому; доцентам Уляні Драчук, Лесі Музиці, Лесі Кушнір, Юлії Коверко, Мар’яні Матвєєвій, Богданові Батюку, Богданові Семеніву, Олександрові Степанюку, Михайлові Подоляку за їх професійність та налаштованість на підтримку в плеканні майбутнього української вищої освіти.

Детальніше: Практичне навчання – запорука професійного успіху

20 березня 2023 року відбувся міжуніверситетський методологічний семінар для здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня вищої освіти «Як організуватися і написати наукову роботу». Актуальною проблемою сучасної вищої освіти є одночасне поєднання зростання вимог до студентської наукової роботи та зниження інтересу тих-таки студентів до науки.
Високий Олімп наукових здобутків, який виростає зі студентської лави, стає непривабливим для сходження на нього нових поколінь науковців, що, вкупі з неодмінним «відпливом мізків», обумовленим і трагічними воєнними, і цілком мирними причинами, найближчим часом генеруватиме суттєві ризики для перспектив розвитку нашої держави. Адже мало шансів на відродження матиме країна, яка не виробляє інтелектуальну продукцію (незалежно від галузі).

Детальніше: Міжуніверситетський методологічний семінар для магістрантів з організації наукових досліджень

Korniat 1

Соціально-педагогічна тематика зараз є більш ніж актуальною, тому наша гостьова лекторка Віра Корнят – кандидат педагогічних наук, доцент, завідувачка кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Львівського національного університету імені Івана Франка.

Детальніше: Соціально-педагогічні процеси у вищій освіті у воєнний період

15 березня 2023 року доктор педагогічних наук, професор, професорка кафедри педагогіки та інноваційної освіти НУ «Львівська політехніка» прочитала магістрантам спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки» гостьову лекцію «Професійний розвиток педагога».

Детальніше: Гостьова лекція професорки Наталії Мукан «Професійний розвиток педагога»

У заголовку – тема сьогоднішньої (16 березня 2023 року) мотиваційної лекції КАЛИНА Мар`яна Мироновича, заступника голови Львівської обласної організації профспілки працівників освіти і науки України, випускника, вже й члена стейкхолдерів нашої ОПП «Освітні, педагогічні науки», голови комісії з питань освіти громадської ради при ЛОДА.

Детальніше: Перспективи кар’єри в освіті

Nauk dial 1

Успішна реалізація освітніх програм всіх рівнів, зокрема другого, насамперед передбачає їх ґрунтованість на наукових здобутках. Сучасному етапу розвитку наук властива міждисциплінарність і діалогічність, завдяки яким наукове та інтелектуальне поле набувають цілісності, а предмети наукових пошуків – різноплановості, отже й повноти. Реалізація науково-освітньої співпраці, регламентованої договорами, саме й передбачає створення умов для діалогу між науковцями-викладачами.

Детальніше: Науковий діалог у вимірі вдосконалення реалізації освітніх програм

DBI 1

Майже три роки тому Україна та світ зіткнулися із проблемою дистанційного викладання, отже й активного використання інтернету в освітньому процесі. Не зосереджуючись на результатах проведених науковцями в різних країнах досліджень, які вже поділили проблему на маленькі фрагменти і в поті чола вивчають «під мікроскопом» глобальні виклики якості освіти, слід зауважити, що ризики для наших викладачів і студентів зростають прямо пропорційно зі зростанням кількості користувачів. За результатами, отриманими аналітиками GlobalLogic, у період з 2020 по 2021 «кількість українських інтернет-користувачів також зросла на 2 млн, що на 33 % більше, ніж за 2019 рік і на початку 2021 становила майже 30 млн, тобто близько 67 % населення країни» (За рік карантину кількість українських користувачів в соцмережах зросла на 7 млн і досягла 60 % населення країни. URL : https://www.globallogic.com/ua/about/news/social-media-during-quarantine/). Про те, що щільність інтернет-користувачів у нашій країні є високою, свідчить і трагедія, яку ми переживаємо: війна у прямому ефірі цілого світу.

Детальніше: Викладання і безпека (День безпечного інтернету)

18 січня 2023 року відбувся науково-практичний семінар «СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ ІДЕНТИЧНОСТІ В УМОВАХ ВІЙНИ», ініційований НАПН України, Інститутом соціальної та політичної психології (лабораторія психології мас і спільнот), Сумським державним університетом (кафедра психології, соціології та соціокультурних технологій), Асоціацією політичних психологів України. Здобувачі другого (магістерського) рівня вищої освіти освітньо-професійної-програми «Освітні, педагогічні науки» разом із гарантом, проф. Олесею Смолінською, були запрошені в рамках Відкритого постійнодіючого науково-методичного семінару «Ініціатива якості освітніх програм».

Детальніше: Взаємодія з академічним середовищем у практичній реалізації ОП «Освітні, педагогічні науки»

3 захист

Викладач і викладання: сучасні реалії та майбутні перспективи в Україні Цьогорічний, 2022 року, захист кваліфікаційних робіт здобувачами магістерського рівня ОПП «Освітні, педагогічні науки» був не менш особливим, ніж рік у цілому: COVID-19, що ніде не дівся; вимкнення енергопостачання, що суттєво ускладнили етап власне завершення написання
роботи; і війна, війна, війна з її тривогами та жахами, які неможливо ставити в один перелік ні з чим.
Однак живий про живе думає, як влучно зауважує українська народна мудрість, тому захист успішно завершив цей хвилюючий та проблемний цикл навчання наших тепер уже магістрів.

Детальніше: Викладач і викладання: сучасні реалії та майбутні перспективи в Україні